Bratislavský kraj pokračuje v rekonštrukcii najviac poškodených úsekov ciest a mostov. Od pondelka je preto úplne uzavretý mostný objekt nad železničnou traťou Bratislava – Kúty v Malackách. Župa komplexne zrekonštruuje aj 5-kilometrový úsek cesty medzi Stupavou a Záhorskou Vsou. V rámci župného štvrtka boli zástupcovia BSK skontrolovať priebeh prác.
„Most je pomerne vyťažený, má 40 rokov, to znamená má svoje odslúžené. Dá sa povedať rokmi používania, zatekania vody, soli sme sa dostali do štádia, keď je potrebná zásadnejšia rekonštrukcia,“ vysvetlil riaditeľ správcovskej spoločnosti Regionálne cesty Bratislava (RCB) Milan Valašík. RCB sa stará o krajské cesty. Súčasťou rekonštrukcie bude komplexná výmena zvršku, mostných záverov aj odvodňovačov. Izolácia mosta sa vytvorí ako vaňová, opravia sa poškodené rímsy, nosníky, nosná konštrukcia aj spodná stavba. Po oboch stranách vozovky pribudnú betónové obrubníky, vymení sa kovové zábradlie a kryty vozovky. Predpokladané náklady sú viac ako pol milióna eur. Ide o druhú etapu rekonštrukcie, ktorá by mala byť ukončená do konca septembra. Prvá etapa sa realizovala v roku 2010.
„Operatívne riešime zmenu dočasnej svetelnej signalizácie na Pezinskej ulici, počas víkendov a piatkov bude voľnejší režim. Zároveň pripravujeme aj zmenu signalizácie pri Tescu, čiže to je druhý problematický úsek, ktorý sme vyhodnotili,“ priblížil primátor Malaciek Juraj Říha. Ako tiež uviedol, spolupracujú aj so štátnou políciou a mestskou políciou a poskytli dohľad nad výkonom zákazu zastavenia, ktorý platí pri obchádzkových trasách. Pre zlepšenie prejazdnosti sa snaží vyvolať rokovania s vedením železníc. „Máme aktuálne vytipované, že by sa mohol otvoriť železničný prejazd pri Gajdárovi. V minulosti bol tento prejazd prejazdný len pre v jednom pruhu. Otázka bude samozrejme na železnice,“ doplnil s tým, že žiadosť o dočasné otvorenie prejazdu chcú poslať ešte tento týždeň.
BSK začal aj s komplexnou rekonštrukciou 5-km úseku cesty medzi Stupavou a Záhorskou Vsou. „Všetky cesty II. a III. triedy už historicky neboli konštruované na dnešný dopravný tlak. Frekvencia dopravy je neporovnateľne iná, ako bola kedysi, takže sa snažíme postupne pristupovať k rekonštrukciám týchto vozoviek. Toto je ukážka cesty, ktorá v našom pasporte komunikácií, ktorý si vedieme, bola v najhoršom technickom stave. V tomto roku sa nám ju konečne podarilo dostať do plánu a prebehne kompletnou rekonštrukciou,“ dodal Milan Valašik.